Stanisław Sygnarski Stanisław Sygnarski
218
BLOG

List z Ameryki... uchylcie drzwi

Stanisław Sygnarski Stanisław Sygnarski Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

List z Ameryki... uchylcie swe drzwi

 

siedzę pod Jackiem

na Jackowie

na tyle silny bym pisać mógł

i skrobię do was u schyłku dni

uchylcie proszę uchylcie drzwi

jak uchylali przed nami drzwi

gdy my przez wieki szliśmy i szli

 

siedzę pod Jackiem

na Jackowie

z zimna grabieją już palce mi

mrozi mnie jednak strach z tamtych dni

gdy ubek kolbą wali w me drzwi

i ból zamykam za mgłą we krwi

bo umrzeć przecież nie dadzą mi

        

siedzę pod Jackiem

na Jackowie

znów atak kaszlu wymęczył mnie

ale na nowo ożywiam się

bo pamięć wraca w te jasne dnie

gdy się pojawił nadziei cień

że spojrzę jeszcze na Boży dzień

        

siedzę pod Jackiem

na Jackowie

wdzieczny że w Stanach dano mi żyć

smutny jak smutny może być pies

zbity bez winy zbity że jest

by żyć uciekłem tak jak ten pies

z kraju co nadal ojczyzną jest

        

zamknięte drzwi nie chronią od zła

zamknięte drzwi zamykają w nas

furtkę dla dobra prawa i tego

co jest w człowieku najpiękniejszego

co nas wyróżnia co wiarę budzi

że należymy do świata ludzi

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo